Úspech. To je to, o čo sa mnohí z nás usilujeme. Úspech je konkrétne, no zároveň neurčité slovo. Pre každého úspech znamená niečo úplne iné. Úspech v práci? Úspech v podnikaní? Úspech v nájdení šťastia v rodinnom živote?
Hodiny strávené dohadovaním sa o tom, čo v podstate úspech je by boli stratou času. Pre každého je úspech niečím iným. Veľa z nás túži po úspechu viac, ako po čomkoľvek inom. Pýtate sa, ako dosiahnuť úspech?
Dobrá otázka. Keďže každý čaká od života niečo iné, existuje mnoho spôsobov, ako úspech dosiahnuť. Neexistuje zaručený recept na úspech. Avšak podrobným analyzovaním úspešných ľudí prídeme na isté spoločné znaky, ktoré sa opakujú. Prečítajte si o 7. faktoroch úspechu.
-
Sebavedomie
Neodmysliteľná súčasť úspechu. Viera v seba samého nás posúva vpred. Bez nej by sme sa len ťažko odvážili vytŕčať z davu. Treba si uvedomiť, že každý z nás má aj určité slabé stránky, ktoré jeho vieru v seba samého oslabujú. To je prirodzené. Pochybnosti tu stále boli, sú a aj budú. Otázkou však je, ako sa s nimi vysporiadame. Sebavedomí ľudia nikdy nestrácajú vieru. Uvedomujú si, že keď si niečo zaumienia – dokážu to, nech sa stane čokoľvek. Bez sebavedomia sa žiaden plán,nápad či zámer nepretaví do skutočnosti, a plán, nápad, zámer bez realizácie je len plán, nápad..zámer.
-
Sebadisciplína
Úspešní ľudia nikdy nepotrebovali šéfa, ktorý ich tlačil do práce. Sebadisciplína spolu so sebavedomím je hrubou stavbou úspechu. Sebadisciplína sa začína vytýčením cieľa a končí dosiahnutím cieľa. Jednoduché? Asi ťažko. Čas medzi vytýčením a dosiahnutím cieľa je vyplnený neoblomným tréningom, vzdelávaním, pracovaním na sebe aj keď iní spia a hlavne odopieraním si iných vecí, ktoré s dosiahnutím cieľa nekorešpondujú. Spomeňte si na vrcholových športovcov – prestanú trénovať po zisku prvej medaily?
-
Zapálenie pre vec
Pre úspešných ľudí je zapálenie pre vec priam pohonom. Nepotrebujú motiváciu v podobe odmeny. Večer si líhajú uťahaní, ale šťastní. Ráno vstávajú často krát skôr ako iní a pracujú na svojich snoch. Čo urobíte pri vzniku problému? Seknete s činnosťou, alebo Vás to motivuje problém vyriešiť, prekážku preskočiť a s novým poznatkom napredovať? Je veľmi dôležité, aby ste si už na začiatku uvedomili, čo vlastne od tej-ktorej veci očakávate, a stanovili konkrétny cieľ. Cieľ musí byť to, čo naozaj chcete. V opačnom prípade Vaše počiatočné nadšenie rýchlo vymizne, a vy sa vrátite do starých koľají.
„Najväčším zločinom na tomto svete je nerozvíjať svoj potenciál. Keď robíte to, v čom vynikáte, pomáhate nielen sebe, ale aj svetu.“ Roger Williams
-
Iniciatíva
Dnešok sa už nikdy nezopakuje. Berte každý jeden deň ako neopakovateľný. Ráno vstaňte z postele, a ešte predtým ako odostriete žalúzie si povedzte, že dnešok bude naozaj skvelý. Nie je nič lepšie, ako pozitívny štart do nového dňa. Každé ráno považujte ako možnosť dokončiť nedokončené z predchádzajúceho dňa. Buďte iniciatívni! Nečakajte na podnety z okolia, ktoré možno nikdy neprídu. Chopte sa vašej šance tu a teraz. Nečakajte na výzvu niekoho iného. Naštartujte sa sami. Buďte aktívni bez ohľadu na stav okolia. Prineste nápady, pripravte projekty, navrhnite zlepšenia. Nezabudnite na konkrétny a jednoznačný myšlienkový plán, ktorý by mal byť prítomný už na začiatku. Dajte veciam jasné smerovanie.
„Vždy si pamätajte, že najdôležitejšie je vaše vlastné odhodlanie uspieť.“ A.Lincoln
-
Empatia
Dale Carnegie má dve zásady na vytvorenie dobrých medziľudských vzťahov:
-
„Majte úprimný záujem o ostatných ľudí.“
-
„Vždy sa snažte pozrieť na veci aj z pohľadu toho druhého.“
Empatia je veľmi dôležitá. Dennodenne sa každý predajca musí vcítiť do svojich zákazníkov, aby dokázal produkt či službu predať. Manažéri sa musia vcítiť do svojich podriadených, aby ich motivovali tým správnym spôsobom.
Buďme k sebe tolerantní. Nemusíme urobiť chyby, ako tak urobili naši predkovia v minulosti, čo v konečnom dôsledku viedlo k mnohým krvavým vojnám.
„Správajte sa k ľuďom tak ako chcete, aby sa oni správali k vám.“
-
Obchodný cit
Máte niekde v šuflíku napísaný úžasný biznis model či plán? To je síce fajn, ale častokrát to nebude stačiť. Je nutné vedieť sa predať. Tento faktor úspechu úzko súvisí so zapálením pre vec. Ak ste zapálení pre vec, ľahšie presvedčíte investora, aby poskytol finančnú pomoc. Ľahšie presvedčíte šéfa v práci, aby implementoval zlepšovací návrh. A mohli by sme pokračovať v príkladoch. Ak niečomu skutočne veríte, je potom jednoduchšie previesť svoje nadšenie na ostatných a svoj nápad v konečnom dôsledku predať.
-
Vytrvalosť
Kde by boli úspešní ľudia, keby ich od dosiahnutiu úspechu odradil prvý, druhý, či desiaty problém? Odpoveď určite poznáte. Vytrvalosť chýba mnohým z nás. Čo ak sme tesne, ale veľmi tesne pred vytúženým cieľom, pričom si to vôbec neuvedomujeme?
„Mnohí ľudia to vzdajú práve vtedy, keď už majú úspech tesne na dosah ruky. Hodia biely uterák do ringu tesne pred koncom kola. Vzdajú to v poslednej minúte hry, tesne pred víťazným gólom.“ Ross Perot
So správnym prístupom môže byť úspešný každý z nás. Je však dôležité uvedomiť si, čo vlastne od života chceme. Aký cieľ chceme dosiahnuť. Ako sa v živote chceme mať. Je taktiež potrebné uvedomiť si, čo nechceme. Aj to nás nasmeruje k tomu, čo chceme.
[xyz-ihs snippet=“Kryptotrejder“]