Marc Andreessen je v Silicon Valley – napriek množstvu úspešných ľudí, ktorí tam žili a žijú – legendárnou postavou. Jeho tvorba zmenila svet. Podľa mnohých ľudí, ktorí sa s Marcom stretli a osobne sa poznajú uvádzajú, že ani v technologickom epicentre – ktorým Silicon Valley bez pochyby je – nenájdete fascinujúcejšiu osobnosť. Poďme sa spoločne pozrieť aspoň na časť počinov človeka, ktorý na Slovensku nie je príliš známy a taktiež, na jeho inšpiratívne výroky.
Marc sa podieľal na vytvorení vplyvného prehliadača s názvom Mosaic, ktorý sa stal prvým rozšíreným grafickým internetovým prehliadačom. Je aj zakladateľom firmy Netscape, ktorú po čase predal gigantovi menom AOL za 4,2 miliardy dolárov. Marc bol taktiež pri založení spoločnosti LoudCloud, ktorá bola taktiež neskôr predaná – už pod iným názvom: Opsware – korporácii Hewlett-Packard za 1,6 miliardy. Spoločne s človekom menom Tim Berners-Lee, ktorý spustil URL (– Uniform Resource Locator), http (teda hypertext transfer protocol) a skoré verzie html, sa považuje za jedného z otcov moderného internetu. Inými slovami, Marc Andreessen je jedným z pár ľudí na svete, ktorý vytvoril software používaný viac ako miliardou ľudí a zároveň založil viaceré miliardové spoločnosti.
V súčasnosti sa venuje spoločnosti, ktorú spoluzaložil. Spoločnosť nesie názov Andreessen Horowitz a zaoberá sa rizikovým kapitálom. Andreessen Horowitz sa stala jedným z najvplyvnejších a najprominentnejších technologických investorov našej planéty.
O Marcovi Andreessenovi a jeho úspechoch by sme mohli písať pokojne aj ďalej. Pozrime sa však na pár jeho postojov k životu, ktoré rozhodne patria medzi zamysleniahodné.
Keď sa vo svojej relácii Tim Ferriss spýtal Marca, čo by dal na bilboard ako nápis, Marc odpovedal: „Umiestnil by som ho priamo do centra San Francisca a bolo by na ňom napísané: Zvýšte ceny.“ Podľa jeho slov, u firiem, ktoré sa trápia, nachádza spoločnú črtu – nízke ceny. V Silicon Valley je jednou z hlavných zásad nízka cena, aby sa produkt či služba dostala k čo najväčšiemu počtu ľudí. Na druhej strane však kvôli nedostatku financií trpí marketingová stránka spoločnosti. Produkt sa potom nepredáva tak, ako by sa mal. „Ak za váš produkt nikto nezaplatí viac, na mieste je zamyslieť sa, či je dosť dobrý.“
Marc hovorí, že nie je dôležité čo robíte v práci. Dôležité je, čo robíte po nej. Aké sú vaše záľuby? Čo robíte v noci, cez víkendy čo po práci?
Na záver ešte pridáme pár citátov Marca Andreessena, ktoré uverejnil na Twitteri:
„Mojim cieľom je nezlyhať rýchlo. Mojim cieľom je dlhodobý úspech. Nie je to to isté.“
„O originálnej práci: netreba vedieť, čo nevie nikto iný. Treba veriť v to, v čo verí len hŕstka ľudí.“
„Každý miliardár má rovnaký problém. Všetci okolo mu hovoria: ,Ten tvoj blbý nápad- je naozaj blbý´.“