V tomto článku sa pozrieme opäť na úspešnéhoo človeka, ktorým sa v mnohom vieme inšpirovať. Prinášame Vám zaujímavosti o Scottovi Adamsovi. Scott je autorom komiksovej série Dilbert, ktorá vyšla v 19 jazykoch v 57 krajinách vo viac ako 2000 periodikách. Napísal skvelo predávajúce sa knihy How to Fail at Almost Everything and Still Win Big (teda Ako byť neúspešný takmer vo všetkom, no napriek tomu vyhrávať, čo sa len dá), God’s Debris (Božia troska) a The Dilbert Principle (Dilbertov princíp). O Scottovi by sa dalo písať naozaj na niekoľko desiatok papierov veľkosti A4. V rámci tohto článku sa pozrieme na afirmácie a systém Scootta Adamsa.
Čo sa týka afirmácií /afirmácia, -ie žen. r. kniž. uistenie, potvrdenie, prisvedčenie/, sú to veci, ktoré by na prvý pohľad nemali fungvať. Napriek tomu sa však zdá, že fungujú. Sám Scott hovorí: „V prvom rade by som chcel povedať, že neverím tomu, že ak si budete opakovať afirmácie, stane sa nejaký zázrak a vesmír sa nejakým nevedeckým spôsobom zmení.“
Afirmácie fungujú
Avšak Adams to skúsil. Stačí si stanoviť cieľ a pätnásťkrát denne si ho zapísať vo forme špeciálnej vety, napríklad Ja Scott Adams, sa stanem astronautom. Potom je potrebné opakovať to každý deň. Vesmír Vás začne zaplavovať príležitosťami. Najprv sa vám bude zdať, že ide o náhody, ale v skutočnosti je v podstate jedno, kde je pravda. Dôležitejšie je to, že si začnete veci automaticky priťahovať.
Scott napríklad v rámci afirmácie hovoril, že sa z neho stane najpredávanejší autor. A to bolo ešte predtým, než napísal svoju prvú knihu. V tom čase, keď použil túto afirmáciu, nenavštívil ani jeden jediný kurz písania. Z jeho Dilbertovho princípu sa skutočne stala najpredávanejšia kniha.
Retikulárna aktivácia
Počuli ste niekedy už o retikulárnej aktivácii? V podstate ide. t, že aj uproostred davu dokážete jednoducho zachytiť svoje meno. Budete vnímať zvuky v pozadí, bla..bla..bla..VAŠE MENO..bla..bla..bla. Je na zamyslenie, ako je vôbec možné, že dokážete roozoznať svoje meno. Ide o to, že mozog nie je ani zďaleka schopný spracovať všetko vo svojom okolí. Rieši to nastavením akýchsi filtrov. Cez tieto filtre do vášho vedomia prechádzajú len oblasti, na ktoré sa zameriavate.
Retikulárna aktivácia vs. afirmácie
Dá sa však predpokladať, aj keď ide iba o hypotézu, že afirmácie sa dajú používať na zameriavanie mysle a pamäti na veľmi konkrétnu vec. To by vám umožnilo vnímať vo svojom okolí veci, ktoré tam možno boli už predtým. Váš filter však bol nastavený tak, že ste si ich nevšímali. Vy ho pomocou afirmácií naprogramujete tak, aby zaznamenal aj niečo iné. A práve toto je do istej miery vedecky podložené. Práve podobný postup vám môže dopomôcť dosiahnuť ciele, o ktorých sa vám len snívalo.