Kto by nepoznal spoločnosť vystupujúcu pod názvom Xiaomi, mal by sa dozvedieť, že ide o jednu z najlepších čínskych spoločností na trhu, ktorú v roku 2010 založil podnikateľ Lei Jun. Jeho snom bolo, aby si ľudia mohli kúpiť vysoko-kvalitnú technológiu bez toho, aby za ňu museli utratiť veľké peniaze. A to sa mu skutočne podarilo.
Na čo je spoločnosť zameraná?
Spoločnosť Xiaomi ponúka rôzne druhy hardvéru, softvéru a internetových služieb. Hlavným cieľom spoločnosti je dokonalosť. Neustále zdokonaľovanie produktov sa však vždy deje iba za účelom čo najväčšej spokojnosti zákazníkov.
Všetky výrobné stratégie firmy sú vždy orientované na zákazníkov a na základe ich požiadaviek sú vytvárané produkty. Zákazníci sú označovaný ako MI fanúšikovia – a teda fanúšikovia mobilného internetu. Za všetko hovorí motto: „Iba pre fanúšikov“. Čo to znamená? Veľa zamestnancov Xiaomi pochádza práve z MI Fans skupiny. Zákazníci sú tí, ktorí ukazujú cestu, po ktorej sa značka bude ďalej uberať.
Je značka stabilná?
V roku 2014 predala spoločnosť Xiaomi viac ako 61 miliónov smartfónov uvedených na trhu v Taiwane, Hong Kongu, Singapure, Malajzii, Filipínach, Indii, Indonézii a Brazílii. Postupne sa značka rozširuje do ďalších krajín. Svojou kvalitou a vyspelosťou konkuruje tradičným vyspelým značkám ako je Samsung, HTC, alebo Apple.
Prečo sú však výrobky také lacné? Nie je to na úkor kvality?
Nie. Už je rokmi overené, že kvalita výrobkov značky Xiaomi je skutočne vysoká a to aj napriek nízkym cenám.
Stratégia na ceste k nízkym cenám
Tajomstvo nízkych cien sa nachádza najmä v marketingu. Hlavným bodom je kombinácia portfólia a dlhšej doby predaja. Tým, že sa jednotlivé modely vyrábajú dlhšiu dobu, dodávatelia spoločnosti ochotne znížia cenu komponentov. Väčšina častí v zariadeniach sa nemení, a tým je možné podpísať dlhodobejšie kontrakty na jednotlivé komponenty. No a pri väčších odberoch sú dodávatelia ochotní znižovať ceny. S príchodom nového modelu sa vždy cena starších modelov zníži.
Za ďalší skvelý ťah môžeme považovať to, že firma Xiaomi sa orientuje hlavne na internetový predaj. Tým, že zo svojich nákladov vypustili kamenné predajne, ušetrili značnú časť peňazí. Reklama prebieha hlavne prostredníctvom sociálnych sietí alebo diskusných fór. Keďže ušetria na reklame, môžu si dovoliť ponúkať produkty za nižšie ceny ako konkurencia.
Ďalším a isto nie posledným skvelým marketingovým krokom je priame spojenie výrobca a spotrebiteľ. Keďže v reťazci nefigurujú žiadne medzičlánky, ušetria sa tak peniaze a tiež sa nevyrába zbytočne. Niekedy sú výrobky vypredané v niekoľkých minútach a tým, že si firma nevyrába skladové zásoby, býva skôr kritizovaná pre nedostatok tovaru.
Čínsky Apple?
Spočiatku bola spoločnosť Xiaomi prirovnávaná ku firme Apple a dokonca jej CEO Lei Jun ku Stevovi Jobsovi. Kritizovali ju za kopírovanie stratégie a prvého modelu smartfónu. Momentálne je Xiaomi jeden z najrýchlejšie napredujúcich startupov a najväčších konkurentov firmy Apple, takže teraz už sú si spoločnosti naozaj podobné.
Na Slovensku vznikol portál o spoločnosti Xiaomi, ktorý sa zameriava na najlepšiu ponuku Xiaomi smartfónov a príslušenstva za najnižšie ceny: http://www.xiaomiphone.sk. Webový portál ponúka zľavové kupóny pre kúpu Xiaomi smartfónov a príslušenstva. Taktiež na webovej stránke je online technická podpora pri nákupe produktov Xiaomi.
Taktiež je možné kúpiť Xiaomi smartfóny a príslušenstvo prostredníctvom odberu exkluzívnych zľavových kupónov na tejto stránke.