Dlhé mesiace čakania sú na konci! Na detroitskom autosalóne uzrela svetlo sveta nová Toyota Supra! Automobiloví nadšenci sa tak dočkali v poradí už piatej generácie tohto fenomenálneho športového automobilu.
Toyota Supra piatej generácie bola predstavená len pred pár dňami priamo na autosalóne v americkom Detroite. O jej predstavenie sa postaral sám Akio Toyoda, CEO a prezident automobilky.
Od Supry majú fanúšikovia obrovské očakávania, a podľa slov šéfa Akia Toyody, budú naplnené. Jedná sa o športový automobil v pravom slova zmysle. Bez kompromisov. Ukuté na mieru automobilovým priaznivcom. Sľubujúce maximálny zážitok zo športovej jazdy.
O dokonalý pôžitok z jazdy sa má postarať pohon zadnej nápravy. Pod kapotou bude umiestnený trojlitrový šesťválec preplňovaný turbodúchadlom twin-scroll. K dispozícii nám bude výkon 250 kW s krútiacim momentom 500 N.m. Automobil bude vybavený 8-stupňovou prevodovkou, ktorá má zabezpečiť plynulý hladký chod a okamžitú akceleráciu.
Automobil bude možné riadiť v dvoch režimoch – Normal a Sport. Pomocou funkcie Launch Control dosiahne rýchlosť 100km/h už za 4,3 sekundy. Model Sport zmení nastavenia predovšetkým motoru a jeho odozvu, charakter riadenia, nastavenie tlmičov či zvukový doprovod. Pre európskych zákazníkov je pripravený aktívny diferenciál.
Krátky rázvor a široký rozchod kolies
Nielen krátky rázvor a široký rozchod kolies ale podstatnými úpravami prešla aj karoséria a jej tuhosť. Hmotnosť auta je skutočne nízka. Rovnako je nízko položené aj ťažisko automobilu. Japonci si na športových vlastnostiach auta dali skutočne záležať. Toyota Supra bola testovaná na Nürburgringu a jeho priľahlých uličkách.
Dizajnová inšpirácia v 4.generácii
Nie je tajomstvom, že inšpiráciu dizajnu piatej generácie Supry hľadali v predošlej – štvrtej – generácii tohto modelu. Výrazne iné sú však diódové svetlomety. Zahrňujú v sebe smerovky či integrované denné svietenie. Dizajnéri sa rozhodli osadiť Toyotu na veľkých 19 palcových diskoch z ľahkej zliatiny.
Ako to už v športových automobiloch býva, interiér je konštruovaný s orientovaním predovšetkým na jazdca. Prístrojová doska je osadená nízko, čo umožňuje čo najväčší rozhľad šoféra. V strede nájdeme obrazovku o veľkosti 8,8“, displej sa nachádza aj za volantom a nahrádza tak analógové budíky.
Sedadlá sú taktiež budované potrebám športového automobilu. Jazdca podržia aj v ostrých v zákrutách. Sú vybavené integrovanými hlavovými opierkami. Čo sa čalúnenia týka, v ponuke nájdeme aj alcantaru.
Cenovka
Prvé automobily by mali doraziť na konci tohto roka. Na slovenské ceny si však ešte trochu budeme musieť počkať. V Spojených štátoch začína cenovka na sume 49,990 dolárov.