Ambícia preraziť na trhu! Prísť s niečím novým, niečím, čo mi zaručí, že budem zarábať desaťtisíce a ešte lepšie statisíce eur. Jednoducho, nápad za milión. Kde ale takýto nápad na podnikanie vziať? Práve spôsob, že takto rozmýšľajú mnohí, ktorí chcú uspieť, je možno ten nesprávny. Prísť s niečím originálnym totiž neznamená, že musíte vymyslieť koleso, ktoré už aj tak existuje. Ak chcete váš kariérny úspech postaviť na myšlienke, ktorá je odsúdená na úspech, musíte…
Bez urážky, ale nepotrebujete medzinárodný bestseller Chipa a Dana Heathovcov, aby ste vedeli, prečo sa niektoré nápady vo svete podnikania uchytia a iné zostanú v zabudnutí. Môžete snívať o úspešnej kariére marketéra, manažérky, kaderníčky, učiteľa, nezáleží na tom, princíp, akým sa dopracujete k nápadu za milión je v podstate vždy rovnaký. Odhliadnuc od cesty za ním, ktorá je pre niekoho komplikovanejšia než pre iného. Ako teda na to?
Vášeň je cesta…
Po prečítaní tohto podnadpisu ste si zrejme povedali, že opäť sa nedočítate nič konkrétne a písať sa tu bude v šifrách. No, z časti máte pravdu, ale iba z časti, tak skúste čítať ďalej…
Čo sa pod tou vášňou myslí? Ak by ste si zaplatili drahého coacha či mentora, vsadil by som pokojne aj celý budget na to, že budete počuť, ako je dôležité nájsť to, čo vás v živote baví. Ja úplne nesúhlasím. Drvivá väčšina ľudí, ktorí dosiahli úspech, často robili to, čo ich nebavilo, nenapĺňalo ich to a nevedeli si predstaviť, že niečo také by v živote dokázali robiť.
Zrazu však v tom, čo robili, objavili variant toho, čo milujú. To, že robíte v potravinách ešte neznamená, že nemôžete objaviť súvislosti, ktoré vás nasmerujú k úspechu. Ak nie, možno vás to prinúti rozmýšľať nad tým, čo spraviť preto, aby ste napokon mohli v živote robiť to, čo milujete.
Stále nič konkrétne, čo? Tak ako dať tomuto nejakú podobu, ktorá by mala niečo dočinenia s podnikateľským nápadom? Jednoducho, nebuďte leniví a ak máte aspoň náznakom smer, ktorým by bolo možné sa uberať, učte sa, študujte, zistite viac, čítajte, počúvajte a venujte sa tomu v čom ste našli oheň, dajte horúcej myšlienke podobu, ktorá umožní speňažiť ju.
„Zázraky s začnú diať, keď dáte rovnaké množstvo energie svojim snom, ako dávate svojmu strachu.“
(neznámy autor)
Strach je kamarát…
Teraz ste znechutení a frustrovaní, pretože rozmýšľate nad tým, čo by ste vlastne chceli robiť, čo by dávalo zmysel a ešte k tomu umožnilo rozbehnúť úspešné podnikanie. Takto to úplne nefunguje, ale to, že ste frustrovaní nemusí byť úplne na škodu. Pretože práve strach a frustrácia sú istým druhom paliva…Koniec koncov, tu sa oddeľuje zrno od pliev. Tí, ktorí strachu a neistote podľahnú ostanú v priemere (čo nie je zlé) a nezrealizujú nápady a nenaplnia svoje sny, ktoré majú (to už trocha zamrzí).
Prečo ale ten strach? Nuž, nápad za milión môže tkvieť práve v tom, že vyriešite svoju frustráciu. Ak riešite nejaký problém a zvládnete to úspešne, možno sa dá toto riešenie aj predať. Napríklad, ako lepšie vidieť, ak mi svieti slnko do očí? Slnečné okuliare. Čo robiť, ak chcem v tejto sekunde kontaktovať kamarátku na druhej strane planéty? Telefón, Zoom, Skype, mail, ICQ (vtipkujem). Vidíte, problémy predávajú, teda lepšie povedané, predáva sa ich riešenie, a to môže byť jeden z nápadov, ktorý vám položí základy vášho podnikateľského zámeru.
Zmena klímy…
Tentokrát nebude reč o ekológii a globálnej klimatickej kríze, hoci stav klímy je žalostný. Každopádne, niekedy vám nepomôže frustrácia ani negativita, ktorá vás donúti premýšľať nad ideálnym nápadom, niekedy musíte zmeniť vzduch.
Musíte skúšať nové veci, nebáť sa ich. Nebáť sa ísť na nové miesta, odpútať sa od známeho, musíte ísť na miesta, ktoré nepoznáte, pretože tam môže čakať inšpirácia, ktorú môžete objaviť. Turistika po horách, oddych na rybách, návšteva historických pamiatok alebo obyčajná jazda na bicykli? Nepoznané zážitky či nové pocity môžu byť štartérom pre vašu kreativitu a pre nápady, ktoré by vám doteraz možno nikdy nenapadli.
Pokračovanie už čoskoro…