Prinášame ti ďalši článok z edície úspešných ľudí, o ktorých si pravdepodobne ešte nepočul, avšak s ich produktami sa stretávaš takmer na dennej báze. Okrem iného, úspešní ľudia opakujú určité vzorce, ktoré z nich úspešných robia, takže sa môžeš inšpirovať. V tomto článku ti predstavíme Luisa von Ahna, riaditeľa firmy Duolingo, ktorá ako online platforma slúži na učenie sa jazykov zadarmo a dovedna ju používa viac ako 100 miliónov ľudí. Poďme na to.
Luis von Ahn prednáša počítačovú vedu na univerzite Carnegie Mellon University a súčasne pôsobí ako riaditeľ firmy Duolingo, ktorá poskytuje online platformu určenú na učenie sa jazykov zadarmo. V súčasnosti ju používa viac ako 100 miliónov ľudí a to na celom svete. Luis – okrem iného – vynašiel Turingov test CAPTCHA, dostal grant pre géniov MacArthur Fellowship a vo veku 20 rokov predal Googlu 2 svoje firmy. Časopis Popular Science ho zaradil do zoznamu super inteligentných ľudí Brilliant 10 a časopis Fast Company ho zase označil za jedného zo „sto najkreatívnejších ľudí v obchode“.
„Frustrácia sa zakladá na očakávaniach.“
Luis je veselý chlapík a pre svojich študentov si pripravil množstvo „Google pascí“
Jedna z úloh v zadaní obsahovala vymyslený problém. Luis ho nazval Giramacristovým hlavolamom. Ten názov si samozrejme vymyslel. Vopred sa však uistil, že cez Google sa nič také nedá nájsť. Potom urobil stránku so správnym riešením, ale tá zároveň zaznamenala všetky IP adresy návštevníkov. Na Carnegie Mellon viete podľa IP adresy zistiť číslo izby na internáte. Luis teda jednoducho mohol zistiť, kto podvádzal. Vtedy sa ukázalo, že z celkového počtu 200 študentov si odpoveď na internete hľadalo 40. Bola to preňho zábava. Robil viac podobných vilomenín. Študentit sa následne báli, že takmer všetko je akýsi chyták. Luis ich takto naučil, že podvádzať sa nemá.
Pôvod maskota a loga Duolinga, ktoré používa 100 miliónov ľudí planéty
Keď partia okolo Luisa von Ahna s projektom ešte len začínala, najali si kanadskú firmu na branding. Bola to firma silverorange, ktorá vymyslela aj logo Firefoxu. Podľa slov Luisa sa s nimi veľmi dobre spolupracovalo a počas jedného z prvých stretnutí o brandingu kolega Luisa menom Severin, povedal: „Viete, ja o dizajne neviem veľmi veľa a v podstate je mi to jedno. Ale jedno viem naisto: neznášam zelenú. Neznášam.“
Ostatní ho však prehlasovali a v podstate – tí, ktorí duolingo poznáte, viete, že logo je zelená sova – si zo svojho spoluzakladateľa robia srandu do dnes.