Máte pocit, že nič nestíhate a práca vám už prerástla cez hlavu? Možno vám potom pomôže týchto desať praktických rád (bodov):
1. Plánuj
- jasne zadefinuj svoje ciele
- rozmeň ich na jednotlivé kroky a sústreď sa vždy len na jeden, až po jeho splnení prejdi na ďalší
- ciele musia byť dosiahnuteľné a realistické
2. Začni si písať „to-do list“
- aktualizuj ho každý deň
- vyznač „deadliny“
- zvýrazni kľúčové body na zozname
3. Sleduj progres
- podľa potreby prehodnoť svoje plány
- zadefinuj viacej ciest na dosiahnutie vytýčeného cieľa
- maj záložný plán
4. Zvykni si na denný režim
- nauč sa robiť rovnakú činnosť v určitom čase a v určité dni
5. Maj priority
- najskôr sa sústreď na dôležité a naliehavé veci, tie menej dôležité rob neskôr
- svoje povinnosti si pripomínaj
- efektnosť a efektívnosť nie je to isté, efektívni ľudia sa sústreďujú na dôležité veci
6. Rob pravidelné prestávky
- pri práci na počítači aspoň raz za hodinu vstaň, poprechádzaj sa a naštartuj sa tak do ďalšej práce
7. Vyhni sa rozptyľovaniu a zbytočným prerušeniam v práci
- udržuj svoj pracovný stôl v poriadku
- kontroluj si svoj email pravidelne len párkrát za deň, nie vždy keď príde nová správa
- vypni Facebook a Twitter
8. Píš si poznámky
- zapíš si všetko, čo si počas celého týždňa robil, aby si zistil, kde plytváš svojím časom
- urči si aktuálne úlohy, ktoré treba spraviť
9. Podeľ sa svojimi cieľmi a problémami s ostatnými
- nauč sa však vravieť ľudom nie, keď ťa tlačí čas
10. Vyhni sa prokrastinácii
- pamätaj, najlepší čas na to, aby si začal niečo robiť je práve teraz
- každá činnosť je impulzom pre ďalšiu činnosť
- organizuj svoju prácu tak, aby si dodržiaval termíny
- odmeňuj sa až po dosiahnutí cieľa
11. Vytrvaj!
- vytrvaj aj keď nejdú veci tak, ako si si naplánoval
- nájdi si činnosť, pri ktorej vyventiluješ stres, napríklad šport
- vybuduj si pozitívny vzťah k prehrám – človek sa učí na vlastných chybách