V novembri vyhlásili víťaza 5.ročníka ankety Hermes Komunikátor roka, jediného ocenenia zameriavajúceho sa na komunikáciu inštitúcii so zákazníkmi. Víťazom je Lidl. Celkovo si odniesol až 20 ocenení.
Na Slovensku sa v posledných rokoch roztrhlo vrece s rôznymi anketami či oceneniami. Anketa Hermes Komunikátor roka je však na Slovensku jediná svojho druhu. Ako jediná sa zaoberá komunikáciou jednotlivých inštitúcií so zákazníkmi.
Na základe dlhodobého prieskumu verejnej mienky zvíťazil – rovnako ako v predošlých ročníkoch – Lidl. Stal sa víťazom ceny za Absolútnu cenu verejnosti. A to nebolo všetko. Diskont vyhral aj Cenu agentúry 2018 v kategórii Najefektívnejšie využitie nových médií. Ako uviedol pre TASR Tomáš Bezák, ktorý je vedúcim úseku komunikácie v spoločnosti Lidl Slovenská republika:
„V Lidli veríme, že cestou k úspechu je vysoká kvalita a neustále zlepšovanie sa, a to vo všetkých ohľadoch, vrátane komunikácie. Vážime si dôveru zákazníkov, ktorú nám opäť vyjadrili v prieskume a tiež v hlasovaní. Ocenenia Hermes vnímame ako záväzok aj naďalej komunikovať so zákazníkmi otvorene a reagovať na ich podnety. Aby mala komunikácia zmysel, musí byť obojstranná, uveriteľná a úprimná,“
Čo sa týka súťaže Hermes Komunikátor roka, je rozdelená do 3 etáp. Ako prvá kategória je reprezentatívny kvantitatívny prieskum realizovaný spoločnosťou MEDIAN SK. Dopytovanie prebiehalo počas mesiacov január – september v roku 2018. Vzorkou bolo minimálne 9.000 respondentov. Z toho vznikli prvé tri priečky v každej z kategórii:
- Lidl
- Coop Jednota Slovensko
- Kaufland
Druhá etapa zahŕňala hlasovanie verejnosti na základe skúseností s konkrétnou inštitúciou v oblasti komunikácie. V internetovej ankete počas štyroch týždňov, bolo odovzdaných viac ako 43.000 hlasov. Lild opäť triumfoval. Získal Cenu verejnosti v kategórii obchodné reťazce a Absolútnu cenu verejnosti.
Odborná porota oceňovala prihlásené projekty v oblasti komunikácie. Lidl uspel s konceptom komunikácie módnej kolekcie Esmara by Heidi Klum v online prostredí.