26. marca 1987 bol do sveta uvedený produkt, ktorý navždy zmenil ponímanie slova tenisky. Model Nike Air Max po prvýkrát predstavil obuv s odhalenou vzduchovou bublinou v podrážke. O 30 rokov a viac než 50 edícií neskôr je tento model legendou a naďalej úspešne udáva trendy športovej obuvi vo svete.
Technologická evolúcia…
Vzduchová bublina je inováciou, ktorá je prepojená so značkou Nike už od 70.-tych rokov. Air Max bol však prvým modelom, ktorý poodhalil ako táto inovácia, za ktorou nestojí nikto iný ako samotná NASA, v skutočnosti vyzerá. Marketingoví manažéri od Nike spočiatku neverili v úspech tohto modelu. O to väčšie bolo ich prekvapenie, keď sa Nike Air Max stal ich vlajkovou loďou.
Príbeh Nike Air Max
Počas svojich 30 rokov pôsobnosti stal Nike Air Max symbolom viacerých generácií. V uliciach svetových metropol, basketbalových ihriskách či posilňovniach, Nike Air Max si našiel svojich fanúšikov všade. Pýtate sa prečo je tento model ikonický? Dáme vám hneď niekoľko dôvodov:
- Dizajnér Tinker Hatfield dostal nápad odhaliť vzduchovú bublinu v podrážke inšpirovaný Múzeom Georges Pompidou v Paríži. Jeho extravagantná architektúra s príznačnými tunelmi a veľkým oknami (architektúra “naruby”) ho zaujala natoľko, že sa rozhodol tento koncept pretaviť do Nike Air Max
- Tento model učaroval mnohým od bývalého amerického prezidenta Baracka Obamu až po rapera The Game
- Model Air Max 93 bol inšpirovaný fľašou od mlieka, Air Max 97 zas japonským rýchlovlakom
Vďaka svojej predajne sile a popularite medzi mladými ľuďmi má Nike Air Max od roku 1994 svoj vlastný deň, ktorým je 26. Marec. Skvelý prostriedok pre jedinečné marketingové kampane, čo poviete?
Viac o Air Max: www.shopalike.sk/air-max-vyrocie