To, že podnikanie je o dobrom nápade, nie je žiadnym tajomstvom. Po dobrom podnikateľskom nápade ale potrebuješ omnoho viac (plán), aby oheň nezhasol až príliš rýchlo. Ak nápad ešte nemáš, nevadí. Práve vďaka tomuto článku sa možno inšpiruješ. Ak ho máš, no je pre teba problém zistiť, ako preraziť na trhu, tento článok je napísaný presne pre teba.
Ako prvé si ujasnime jednu vec. Keď začínaš podnikať v určitej oblasti, musíš brať do úvahy isté riziko. A to spočíva aj v tom, či sa v danej oblasti oplatí podnikať. Predpokladom je, že ak do toho ideš, zrejme to tak bude. Nápomocné môžu byť prieskumy trhu a konkurenčné prostredie.
Prečítajte si aj: Ako vymyslieť názov firmy? Riaďte sa inštinktom
Paradoxom však je, že ani oblasť, ktorá je označovaná ako zisková, nemusí vôbec znamenať, že sa ti v nej oplatí podnikať. Mohli by sme hovoriť o najziskovejších odvetviach a o tom, kde sa točia najväčšie „prachy“, Ale úspech ti to nezaručí. Pre nás je teraz podstatné sa pozrieť na to, ako sa na trhu správať. Správať tak, aby váš podnik, vaša služba či produkt prerazili a boli jeho súčasťou. A ktovie, možno ho aj ovládli. Skúste týchto päť tipov, ktoré vám pomôžu preraziť na trhu.
1. Vylepšuj know-how
Teraz sa možno niektorí „odborníci“ a majstri podnikateľského remesla chytia za hlavu. Čo máte vlastne vylepšovať, inovovať či objavovať? Nápad niekoho iného. Znie to drzo? Nejde o nič iné ako inšpirovanie sa. Voda bude vždy iba vodou. Raz je to para, inokedy ľad, môže byť slaná, sladká, perlivá, neperlivá…Podstatné je, že to bude voda, ale môže byť niečím iná.
V preklade to znamená, že nemusíš objaviť a sformulovať nový fyzikálny zákon ani hľadať nový chemický prvok. Vylepši, čo je už dávno známe. Inovuj to, hľadaj, čo by bolo možné zlepšiť a aplikuj na to svoj nápad. Razom je na svete niečo nové. Takto na svet prišli tie najväčšie objavy a vynálezy sveta. Nič nejde lusknutím prsta. Heuréééka!
2. Ovládni svoj revír
Množstvo začínajúcich podnikateľov, predovšetkým tých premotivovaných, rozpráva o tom, ako ovládnu svet. Len pre vyvedenie z omylu. Pozri sa na mnohých miliardárov. Kde začína ich príbeh? Vždy sa začína pri pokore a skromnosti. A teraz nemáme na mysli boháčov typu Dan Bilzerian, to nie je prípad, ktorý by bol inšpiráciou. Hoci v každom z nás je niečo pozitívne.
Buď lokálny! Nesnaž sa byť svetovým, na to bude čas neskôr. Pre stabilný rast je dôležité, aby si ovládol svoj revír, región či lokálny trh. Osloviť široké masy dnes nie je tak zložité, no osloviť ich a zaujať, to je už vec druhá. Buď globálnym, no mysli lokálne.
3. Ľudská motivácia
Úplne jednoduché. Každý máme v sebe nejakú túžbu. Niekto má túžbu byť úspešným, niekto chce byť skvelým otcom, mamou alebo chce byť prezidentom či futbalistom. Presne tieto podnety ti môžu pomôcť k tomu, aby si ich využil v prospech svojho biznisu. Ako?
Ľudia sú ochotní svojim túžbam obetovať veľa. Chcú sa rozvíjať, vzdelávať, zabávať a sú za to ochotní platiť. Ak máte kreatívnu myseľ, dokážete im to sprostredkovať. Ponúknuť v takej podobe, ako im to neponúka nikto iný. Základom je načúvať ľudom.
4. Hrad stavaj tam, kde je rieka
No, je to pomerne všeobecná rada a ťažko niekomu presne povedať, že by mal podnikať v tomto, lebo to práve vynáša. Nie je to tak vždy. Ako som písal na začiatku. Ani zisková oblasť nie je garanciou toho, že sa v nej musí oplatiť podnikať. Cez to všetko by bolo nerozumné podnikať v niečom, čo ľudí nezaujíma a nie je po tom na trhu dopyt.
Áno, najziskovejšie odvetvia, ako finančný sektor, farmaceutický priemysel, hazard alebo šport prinášajú miliardové zisky, no aj tak to neznamená, že keď sa dostanete do hry, automaticky budete na jednej lodi. O odvetví podnikania musíte niečo vedieť, musíte veci konzultovať so skúsenejšími a ideálne nadobudnúť nejaké kontakty. Budujte svoje sny tam, kde sú na to vhodné podmienky.
5. Nerobíš chyby, neposúvaš sa
Čo je to za radu? Ver či nie, táto myšlienka má svoj význam. Motivačný. Kto nerobí chyby, neposúva sa a neučí sa. Nové skúsenosti prichádzajú iba s niečím novým. A skočiť niekedy do prázdna alebo balansovať na hrane môže byť nekomfortné, ale o tom to je. Neprerazíte, ak nebudete pociťovať zdravý rešpekt k určitým rozhodnutiam. Veď daňou za úspech je práve zlyhanie. Nebojte sa teda rozhodnúť a konať, pretože vety vo vašej hlave nie sú zďaleka tým, čím by v skutočnosti mohli byť. Tak to nepremárnite.