To, že mladí ľudia nielen komunikujú ale sa aj zoznamujú už častejšie cez internet ako osobne, nikoho asi neprekvapí. Internetové zoznamky praskajú vo švíkoch už pár rokov. Najnovší výskum, ktorý priniesla agentúra Nielsen Admosphere, hovorí o tom, že zoznamovanie sa cez internet nie je len záležitosťou mladých ľudí.
Podľa výskumu agentúry Nielsen Admosphere, ktorý sa uskutočnil v Čechách a na Slovensku sa zistilo, že prostredníctvom internetu sa už niekedy pokúsilo zoznámiť respektíve nadviazať romantický vzťah až 49 percent slovenských používateľov internetu. Výskum prebehol na vzorke 508 opýtaných na Slovensku, a 510 opýtaných v Českej republike. Išlo o respondentov, ktorí boli starší ako 15 rokov zo Slovenského a Českého národného panelu.
Vo výskume agentúry Nielsen Admosphere sa zistilo, že zoznamovanie sa cez internet nie je len doménou mladších vekových kategórií – teda tých, ktorí s internetom vyrástli. Výsledky ukazujú zistenie, že porovnateľne aktívni v tejto činnosti sú aj ľudia vo veku 34 až 44 rokov. Online zoznámenie v tomto vekovom rozpätí vyskúšalo až 58 percent opýtaných. Vo vekovom rozpätí 15 až 34 ročných sa hodnota pohybuje na úrovni 57 percent respondentov.
Ak sa pýtate, či online zoznamku vyskúšali aj ľudia nad 45 rokov, budete prekvapení. Online zoznámenie vyskúšalo 30% opýtaných vo veku nad 45 rokov.
Slovensko v porovnaní s Českou republikou dosahuje v prieskume agentúry Nielsen Admosphere vyššie percentá – čo do zapojenia sa do online zoznamovania.
Respondentom bola položená nasledujúca otázka: „Pokúsili ste sa už niekedy zoznámiť alebo nadviazať romantický vzťah prostredníctvom internetu?“
Na túto otázku odpovedalo „áno“ 49 percent Slovákov. V Českej republike to bolo o čosi menej – a to 42 percent opýtaných.
23% opýtaných, ktorí majú s online zoznamkou skúsenosť, je najlepším portálom pre daný účel Pokec.sk, ktorý bol na slovenskom trhu ako jeden z prvých. S podielom 11% nasleduje web Badoo, ktorý je populárny aj na mobilnej aplikácii. Facebook a Zoznamka.sk je využívaná zhodne 7% opýtaných.
V Čechách je najobľúbenejšou službou Badoo, s podielom 15% opýtaných, ktorí už využili služby online zoznamiek. Na druhom mieste figuruje Seznamka.cz s podielom 12% a na treťom je Facebook.
Svetoznáma služba Tinder sa však na slovenskom či českom trhu doposiaľ veľmi neuchytila. Aktívne ju využíva podľa prieskumu Nielsen Admosphere iba 2% Slovákov aj Čechov.