Opäť nazrieme medzi úspešných ľudí, o ktorých si zrejme ešte nepočul. Vo svete sú však viac než známi. V dnešnom článku sa pozrieme na človeka menom Peter H. Diamandis, ktorý bol časopisom Fortune menovaný za jedného z 50 najlepších lídrov sveta. Vcelku dobré, nie? A to nie je všetko…
Niečo málo o tom, kto je Peter Diamandis
Doktor Peter H. Diamandis, ako sme už spomenuli aj v úvode, bol časopisom Fortune menovaný za jedného z 50 najlepších lídrov sveta. Je zakladateľom a výkonným predsedom nadácie XPRIZE Foundation, ktorá je známa hlavne vďaka súťaži Ansari XPRIZE o 10 miliónov dolárov na súkromný let do vesmíru. Dnes je svetovým lídrom v oblasti prípravy a riadenia veľkých globálnych súťaží, ktorých úlohou je vyriešiť zlyhania trhu. Je spoluzakladateľom a výkonným predsedom firmy Planetary Resources, ktorá navrhuje vesmírne plavidlá určené na skúmanie asteroidov blízkoo Zeme. Cieľom je – a to bez srandy – vyhľadávanie vzácnych materiálov. Je autorom mnohých kníh, ktoré odporúčajú osobnosti ako Bill Clinton, Eric Schmidt či Ray Kurzwell.
Pár trefných citátov a postrehov Diamandisa
„Problém netreba premárniť“
- úzko súvisí s názorom ako napríklad „poškriab, čo ťa svrbí“.
Peter problémy vníma ako zlaté bane. Podľa neho najväčšie problémy sveta predstavujú najväčšie obchodné príležitosti.
„Ak o Vás pochybuje 99 percent ľudí, buď sa závažne mýlite, alebo sa čoskoro dostanete do učebníc dejepisu.“
„Ako sa najlepšie stať miliardárom? Pomôcť miliarde ľudí.“
Prečítajte si aj: Základateľ firmy FUBU Daymond John
- Peter sa po boku R. Kurzweila podieľa na založení vzdelávaco – podnikateľského centra Singularity University.
- Peter sa zvykne pýtať jednoducho: „Pracuješ na niečom, čo zmení svet? Áno či nie? 99,9999% ľudí odpovie, že nie.“ Diamandis sa domnieva, že by sme mali ľudí školiť, ako zmeniť svet.
Peter, rovnako ako aj mnoho iných úspešných ľudí, má svoje rituály. A to tak ranné – ako napríklad strečing dolnej polovice tela v horúcej sprche – ako aj rituály pred spaním. Pred spaním Peter prehodnocuje 3 „denné víťazstvá“. Inými slovami, sumarizuje deň.
Prečo je lepšie uvažovať o desaťnásobnom zlepšení a nie o zlepšení o 10%?
- keď sa snažíte rozrásť o 10%, vašou konkurenciou je každý, keď sa snažíte o 10-násobné zväčšenie, konkurencia absentuje
- ak sa snažíte o 10-násobné zväčšenie, musíte začať na prázdnom liste papiera a všetko nastaviť úplne od začiatku, pri raste o 10% sa procesy len upravujú
- v prípade, že sa snažíte nie o 10%, ale o 10-násobný rast, vynaložené úsilie pravdepodobne nebude sto krát väčšie, ale odmena bude stonásobná